Esméria
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Esméria

Esméria.. Miten tätä nyt kuvailisi.. Maa.. Jossa kaikki on mahdollista!
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Ohjeita ropettamiseen

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Admin
Admin
Admin


Viestien lukumäärä : 38
Join date : 24.03.2010
Ikä : 26

Ohjeita ropettamiseen Empty
ViestiAihe: Ohjeita ropettamiseen   Ohjeita ropettamiseen I_icon_minitimeSu Maalis 28, 2010 5:31 pm

# Hei vaan kaikki jotka ette ole kuulleetkaan sanasta roolaus!
Minä Admin, kerron teille nyt mitä roolipelaaminen on ja tarkoittaa. ~

~ Roolipelaaminen on kuvitteelliseen, itse keksimääsi hahmoon eläytymistä. Eli, älä ole oma tylsä itsesi, vaan eläydy hahmoosi. Se voi kompastua, se hengittää, se elää, se tuntee, se saattaa omata joitain niin sanotusti erikoiskykyjä, ja se voi haavoittua, kuolla. Roolipelaaminen ei kuitenkaan aina ole realistista. Roolipelatessa voit tehdä sellaisia asioita, joita esimerkiksi haluaisit tehdä, muttet vain jostain syystä pysty tekemään. ~

~ Kaikkein mukavinta olisi jos kirjoittaisimme kirjakieltä (EI OLE PAKKO) kun pelaamme. Silloin tekstiä on helpompi lukea ja ymmärtää. Kiroilu on sallittua pelatessa kunhan sitä ei ole liiaksi. Kirjoita aina imperfektissä(mennyttä aikaa ilmaiseva aikamuoto) ja minä-muodossa. Tästä säännöstä ei luisteta - kiitän. ~

~ Aina kun aloitat pelaamisen laitat ensin hahmosi nimen. ~
Esimerkki 1
Alysia
*****

Kävelin nopein askelin pimeällä kujalla ja vilkuilin peloissani ympärilleni.

~ Kun hahmosi puhuu se tulee "" näiden lainausmerkkejen väliin, ja jos hahmosi ajattelee jotain se pitää kursivoida ~

Esimerkki 2
Alysia
*****

Kävelin nopein askelin kujalla ja mutisin hiljaa "Toivottavasti ne eivät seuraa minua.." Vilkuilin peloissani ympärilleni ja säpsähdin kun lintu pyrähti lentoon varjoissa. Apua! Meinasin saada sydänkohtauksen. ajattelin ja jatkoin nopeasti matkaani.

~ Autohittaus ja Autokillaus on kiellettyä!
Eli et voi esim tappaa / hakata / kuristaa / raiskata / lyödä / pelata toisen hahmolla. Muotoile viestisi näin, jos koetat lyödä toisen hahmoa. ~
Esimerkki 3
Alysia
*****

Tuijotin murhaavasti Elyriaa ja yritin sitten lyödä tätä kasvoihin.

~ Huom! Kenenkään hahmo ei saa olla kuolematon. Roolipelaaminen on kuitenkin sen verran realistista, että olisi übermaista ja epärealistista, suorastaan mahdotonta olla samaan aikaan esim. ihmissusi, enkeli, demoni ja vamppyyri. Hahmossasi voi siis olla ainoastaan vain yhtä rotua, esim. vampyyria. Jokainen hahmo kuolee miekan iskuun, jos se on kuollettava, tai johonkin muuhun kun sen aika tulee, mutta autokill :n toimesta hahmo ei kuole. Hahmolla ei saa olla mitään extra mahtavia voimia, jolloin se on kaikkia vahvempi, parempi ja täydellinen. Hahmoilla pitää olla heikkoudet ja vahvuudet! Mikään hahmo ei ole kaikkia muita hahmoja parempi. ~

~ Tälläiset puolikkaat hahmot sallimme. Esim. voi olla puolidemoni jolloin siinä on puolet demonia ja puolet jotain muuta ( vaikka ihmistä ). Hahmosi voi vaikka olla haltian ja demonin jälkeläinen tai vampyyrin ja ihmisen jälkeläinen, tai vaihtoehtoisesti esimerkiksi vampyyrin pureman johdosta tullut puolivampyyri, jossa on puolet vampyyria ja puolet ihmistä. ~

~ Kun kirjoitat rooliasi vältä lyhyitä rooleja. Esim. Söin ja menin nukkumaan.
Kirjoita mielummin niin pitkiä kuin vain voit, mutta ei kumminkaan tarvitse kirjoittaa mitään erittäin pitkää romaania. ~

Jos sinulla on jotain ei peliin liittyvää asiaa (eli off-game) laita asiasi [] näide merkkien väliin.

Jos jokin asia jäi vaivaamaan sinua kysy vain niin minä ja Nyur yritämme parhaamme mukaan valaista hämärää ajatusmaailmaasi. scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
https://esmeria.palstani.com
 
Ohjeita ropettamiseen
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Esméria :: Yleistä :: Tervetuloa Esmériaan :: Ohjeita jne...-
Siirry: